Het is zover, de sportzomer van 2024 staat voor de deur! Na een tijd van beperkingen en afstand door de pandemie, kijken mensen onwijs uit naar momenten van samenkomen en gedeelde beleving. Of het nu gaat om het EK voetbal, de Olympische Spelen of de Formule 1, sport staat centraal deze zomer. Maar…. hoe zorg jij ervoor dat jouw merk direct onderdeel is van deze sociale en gedeelde beleving?
Gelukkig hoeft dat helemaal niet ingewikkeld te zijn. We kunnen deze zomer namelijk zien als buitenkans waarin merken zich extra kunnen profileren om een specifieke doelgroep zoals studenten aan te spreken. Waarom is dat zo? Studenten zoeken gezelligheid op tijdens sportzomers zoals deze. Studentenhuizen zullen bruisen van de activiteit en sociale bijeenkomsten, waardoor de huizen een ideale locatie vormen voor het gericht adverteren van jouw merk. Uit onderzoek van DPG Media Services blijkt namelijk dat deze leeftijdsgroep het liefst vanuit huis kijkt met anderen.
Dat is waar de Turff tablets om de hoek komen kijken. Tijdens de sportzomer ziet Nederland een flinke boost van 27% in bierconsumptie, een 38% stijging in snackconsumptie en een 21% toename in frisdrankconsumptie onder sportfans (DPG Media Services, 2022). Dat betekent simpelweg: Turff tablets nog meer in actie! Het leidt tot een toename in tabletgebruik in de studentenhuizen en meer kansen voor jouw live advertentie om in contact te komen met de doelgroep. En zelfs op momenten waarop het tabletgebruik wat afneemt, blijft jouw advertentie live en prominent aanwezig in de woonkamer.
Met jouw advertentie(s) inhaken op de sportzomer? Dat is zeker geen slecht idee: Advertenties die inhaken op sportevenementen worden door 34% van de sportliefhebbers leuker gevonden dan gewone advertenties. 18% Van de sportliefhebbers koopt ook iets naar aanleiding van een inhaakadvertentie (DPG Media Services). Zo worden er tijdens de sportzomer vanuit Turff ook dagelijks uitslagen op de tablets gedisplayd. Van EK wedstrijden, maar ook van de Olympische Spelen door middel van een medaillespiegel, of van de Formule 1. Het is mogelijk om jouw merk exclusief aan deze displays te koppelen. Kijk maar naar ons voorbeeld hieronder!
Dus wil je jouw merk boosten onder de studenten-doelgroep deze zomer? Maak dan gebruik van dit piekmoment aan het verkeer binnenshuis. Met de Turff tablet ben je verzekerd van een prominente zichtbaarheid onder studenten, en nog eens extra tijdens deze onmisbare sportzomer. Game on, toch!? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Recente reacties