De tijd om nieuwe en aankomende studenten te verwelkomen is bijna hier!
Sinds 2020 is er een toename in studenten die verhuizen van het wonen met hun gezin naar universiteitssteden om in studentenhuizen te wonen (Centraal Bureau voor de Statistiek, 2021). Specifiek tijdens de back-to-school periode verwelkomen veel Nederlandse universiteitssteden, zoals Delft, Rotterdam en Amsterdam, honderdduizenden studenten. Maar… hoe kun je ervoor zorgen dat jouw merk zichtbaar is tijdens deze spannende periode van nieuwe avonturen?
Onze tips
Het is cruciaal om zichtbaar en opgemerkt te worden in deze tijd waarin meer dan 100.000 nieuwe studenten worden verwelkomd aan Nederlandse universiteiten (zowel lokale als internationale studenten). Aangezien wij, Turff, middenin de doelgroep zitten, helpen we graag en hebben we wat tips en tricks om het meeste uit deze periode te halen!
2. Ten tweede, werk samen met een student-micro-influencer in combinatie met social media. Social media zijn een krachtig hulpmiddel, omdat je je budget verstandig kunt besteden op basis van locatiegerichte en interessegerichte targeting. Bovendien zijn er talloze student-micro-influencers die studenten aanspreken om nieuwe trendy producten en evenementen in de stad te ontdekken. Vergeet ook TikTok niet! TikTok is een van de meest gebruikte socialemediaplatformen onder studenten geworden, dus maak jezelf zichtbaar door korte video-inhoud te bieden om je bedrijf op een speelse manier te presenteren.
3. Ten slotte, gebruik digitale out-of-home ((D)OOH) reclame! Op deze manier kun je de merkbekendheid vergroten terwijl studenten nieuwe steden verkennen. Belangrijk is om interactieve functies in je DOOH-advertenties op te nemen om een blijvende indruk achter te laten en op te vallen, speel hierbij bijvoorbeeld in op de periode van de studenten. Daarnaast vinden studenten OOH de minst vervelende type reclame, zo’n 55% geeft aan OOH reclame leuk te vinden!
Maar waarom daar stoppen? Wat als er een oplossing was om buitenreclame ook binnenshuis door te zetten….
Turff als jouw oplossing!
Turff is de nieuwe manier om de aandacht van studenten te trekken via een scherm in de woonkamer. Je kunt de studentendoelgroep bereiken in hun woonkamer, waar ze vele uren doorbrengen met socializen met vrienden en huisgenoten. De tablet die in de woonkamers hangt, is een praktische oplossing voor studenten om de huishoudelijke uitgaven bij te houden, maar als deze niet wordt gebruikt, staat jouw advertentie aan als screensaver! Opvallend is dat de tablet ALTIJD aan staat, dus jouw advertentie zal zichtbaar zijn op elk moment van de dag, van ontbijt tot diner en zelfs tijdens late-night huisfeestjes! Momenteel hebben we 2.600 tablets geïnstalleerd met meer dan 27.000 actieve gebruikers, en met de mogelijkheid om je advertenties binnen bepaalde regio’s te tonen met locatiegerichte targeting!
Concluderend
Dus, ben je geïnteresseerd om zichtbaar te zijn voor nieuwe studenten tijdens deze spannende tijd? Grijp dan de kans! Neem contact met ons op om de mogelijkheid te bespreken om studenten op een effectieve manier te bereiken!
Intreeweek – Amsterdam UvA: 26-30 Augustus
VU Introductie – Amsterdam VU: 21-27 Augustus
UIT – Utrecht: 12-15 Augustus
Eurekaweek – Rotterdam: 19-22 Augustus
HOPWeek – Den Haag: 19-23 Augustus
El Cid – Leiden: 12-16 Augustus
OWee – Delft: 18-22 Augustus
AID – Wageningen: 16-21 Augustus
Kick-in – Enschede: 21-29 Augustus
KEI-week – Groningen: 12-16 Augustus
TU/E Intro – Eindhoven: 19-23 Augustus
INKOM – Maastricht: 19-22 Augustus
TOP Week – Tilburg: 19-23 Augustus
Radboud Intro – Nijmegen: 18-25 Augustus
BUas Introductie – Breda: 26 Augustus – 1 September
LEIP! – Leeuwarden: 22-25 Augustus
Recente reacties